مقالات درب ضد حریق

قیمت و خرید درب دودبند راه پله مورد تایید آتش نشانی

درب دود بند راه پله

درب دود بند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

درب دودبند از جمله درب هایی است که نه خاصیت زیبایی دارد و نه خاصیت ضد سارق بودن. این درب ها به طور کلی برای ضد آتش شدن یک واحد ساختمانی ضروری است. در سال های اخیر شهرداری شهر های بزرگ استفاده از درب دودبند را برای ساختمان های نوساز اجباری کرده و در صورتی که آتش نشانی وجود و سلامت این درب ها را تایید نکند مجوز پایان کار برای ایجاد سند ساختمانی صادر نخواهد شد. البته این سخت گیری ها بسیار مفید بوده و شاید ابتدا کمی هزینه بر روی دست افراد بگذارد اما در صورت ایجاد آتش سوزی و حریق از ایجاد خسارات جبران ناپذیر جلوگیری خواهد کرد. به طور کلی درب دودبند از متریالی ساخته شده است که ضد حریق بوده و دود را از خود عبور نخواهد داد و مانع انتقال آتش به قسمت های مختلف ساختمان خواهد شد. اکثر این درب ها در پارکینگ، راه پله و یا پشت بام نصب می شوند و باعث می شوند تا آتش به طور کنترل شده ای شعله ور شده و از ایجاد آتش سوزی وسیع جلوگیری خواهند کرد. بنابراین هزینه کردن برای آنها امری منطقی بوده و بسیار توصیه می شود.

درب دودبند راه پله چیست؟

درب دودبند معمولا از فلزات مقاوم به دما های بسیار بالا و یا شیشه های سکوریت ساخته می شوند. استفاده از شیشه سکوریت باعث شده تا فضای داخلی ساختمان نسبتا دلباز تر و همچنین روشن تر باشد. درب های دودبند باید در برابر حرارت های بسیار بالا مقاوم باشند. این درب ها توسط تولید کنندگان خود آزمایش شده و تا حدود ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد مقاومت خواهند داشت. این عدد بسیار بالا است و البته نیاز به متریالی که بتواند این مقدار دما را تحمل کند در ساخت این درب ها باعث افزایش قیمت آنها نسبت به سایر درب ها شده است. اگر بخواهیم بهترین درب دودبند را معرفی کنیم بدون شک درب دودبند شیشه سکوریت بهتر از گزینه های دیگر خواهد بود. بنابراین پیشنهاد میکنیم برای راه پله ها که استفاده از درب های دودبند اجباری است ترجیحا از درب دودبند شیشه سکوریت استفاده کنید تا علاوه بر بهره مندی از مزایایی ضد حریق بودن آن زیبایی را به محیط داخلی ساختمان خود ببخشید. این قانون نیز از سال ۱۳۸۸ اجباری شده و تمام ساختمان ها باید از این درب استفاده کنند. لاستیک های نسوز، جک آرام بند، لنگه درب فلزی، دستگیره درب ضد حریق، پشم سنگ نسوز، چهار چوب و اتصالات فلزی، لولا و اسکلت تقویتی از جمله اجزای یک درب دودبند هستند که بر قیمت آن تاثیر خواهند گذاشت. بنابراین اگر به دنبال خرید درب دودبند ارزان قیمت و با قیمت پایین میگردید تا هزینه های تمام شده ساخت ساختمان خود را تا حد چشم گیری کاهش دهید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قیمت درب دودبند راه پله

ویژگی های درب دودبند باعث شده تا استفاده از آنها در سال های اخیر به شدت افزایش یابد. اما قیمت بالای برخی از آنها باعث نارضایتی خریداران شده است. باید توجه کرد که فاکتور های فراوانی در قیمت نهایی درب دودبند برای مصرف کننده تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال حتا رنگ درب دودبند شیشه سکوریت نیز در قیمت نهایی آن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. البته برخی ویژگی ها فقط مخصوص درب های دودبند شیشه سکوریت بوده و شامل درب دودبند فلزی نخواهد شد. برای مثال درب دودبند فلزی معمولا از ورق های فولاد و یا آلیاژ های نظیر آن ساخته می شود. اما درب دودبند شیشه سکوریت همانطور که از نام آن مشخص است که شیشه سکوریت برای ایجاد خاصیت ضد حرارتی استفاده میکند. درب دودبند تا حدودی نیز امنیت ساختمان را افزایش خواهد داد. ابعاد ورودی راه پله ها و ابعاد محل نصب درب دودبند نیز بسیار اهمیت دارد و در قیمت آن بی تاثیر نخواهد بود. برای این امر کارشناسان ابتدا سایز و ابعاد محل نصب دودبند را مورد بررسی قرار داده و سپس برای آن اقدام به ساخت یراق آلاتی مانند اتصالات به دیوار و چارچوب، دستگیره و یا ضخامت و قفل خواهند کرد. اگر به دکوراسیون اهمیت فراوانی میدهید بهتر است درب دودبند شیشه سکوریت با طرح سندبلاست را امتحان کنید. این ویژگی علاوه بر زیبایی کاربرد حفظ حریم خصوصی نیز خواهد داشت. یکی از نکاتی که باید هنگام خرید درب دودبند به آن توجه کنید تا آتش نشانی این درب ها را برای ساختمان شما تایید کند بدون شک توجه به دو تیکه بودن درب ها است. درب های دودبند مورد نظر آتش نشانی و شهر داری می بایست دو تیکه باشد و از یک تیکه کوچک و تیکه دیگر بزرگتر بهره ببرد. همچنین باید دارای قابلیت خود برگردان نیز باشد.

نکات مهم خرید درب دودبند راه پله

همانطور که اشاره شد درب های دودبند برای مورد تایید قرار گرفتن توسط شهرداری حتما باید دارای ویژگی های مهمی باشند. در صورتی که این ویژگی ها را دارا نباشند برای شما مشکلات فراوانی ایجاد خواهد شد. قیمت درب دودبند نیز همانطور که اشاره شد به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمیتوان برای آن مقدار ثابتی تعیین نمود. دیجی شگفت انگیز از جمله بهترین فروشگاه ها و تولید کنندگان درب دودبند استاندارد و مطابق با قوانین شهرداری است که تجربه ای فوق العاده در تولید و طراحی انواع درب های ساختمانی داشته و توانسته در کسب این تجربه رضایت مشتریان خود را نیز بدست آورد. تضمین قیمت و تضمین کیفیت در کنار برخورداری از بهترین متریال در ساخت این درب ها از جمله مهمترین ویژگی های دیجی شگفت انگیز است. البته پشتیبانی پاسخ گو ۲۴ ساعته این مجموعه آماده پاسخ گویی به تمام سوالات شما در رابطه با درب دودبند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *