مقالات درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد چهار چوب درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد چهار چوب درب ضد سرقت

ابعاد درب های ضد سرقت با یک دیگر متفاوت هستند. برخی دو لنگه و برخی یک لنگه هستند. حتا از نظر ارتفاع هم با یک دیگر تفاوت هایی دارند. یکی از مهمترین بخش هایی که باید قبل از خرید درب ضد سرقت به آن توجه کرد ابعاد درب ضد سرقت و همچنین ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت است. برخی درب ها به دلیل داشتن ارتفاع بیشتر از مقدار استاندارد مناسب مکان هایی هستند که ارتفاع تا سقف آنها نیز بیشتر است. ابعاد استاندارد چارچوب درب ضد سرقت در ایران ۲۱۰ سانتی متر در ۱۱۰ سانتی متر بوده که البته این عدد در کشور های مختلف متفاوت است. برای مثال در کشور ترکیه درب های ضد سرقت برای چهار چوب های با طول ۲۱۵ سانتی متر و عرض ۱۱۵ سانتی متر ساخته می‌شوند. پس اگر قصد انتخاب سایز چهارچوب درب ضد سرقت را دارید و یا میخواهید درب ضد سرقت مناسب چهار چوب درب منزل خود را انتخاب کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با انواع سایز و ابعاد درب ضد سرقت بیشتر آشنا شوید.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چقدر است؟

در های ضد سرقت همانطور که اشاره شد تنوع گوناگونی دارند. برخی از آنها مناسب دفاتر اداری و یا لابی هستند. همچنین ابعادی که در هر کشور تولید می‌شود نیز باهم متفاوت است. برای نمونه درب های ضد سرقت ترک از درب های ایرانی چند سانتی متر بزرگتر است. علت آن هم تفاوت در استاندارد ابعاد چهار چوب درب در این کشور است. نکته قابل توجه این است که به دلیل متفاوت بودن ابعاد درب ها و یا حتا استاندارد نبودن ابعاد درب منزل شما ممکن است بعد از خرید درب دچار مشکل شوید. پس بهتر است قبل از خرید درب ضد سرقت اندازه چهار چوب آن را اندازی گیری کرده و با استاندارد های تعریف شده مقایسه کنید. اگر بخواهیم بر اساس تنوع ابعاد درب ضد سرقت را برسی کنیم میتوانیم این نوع درب ها را در هفت طبقه دسته بندی کنیم. از نظر عرض درب های ضد سرقت ساخته شده توسط کشور چین از کمترین مقدار ممکن بهره می‌برند. ابعاد این درب ها ۲۱۰ سانتی متر در ۱۰۵ سانتی متر است. همچنین درب های ساخته شده توسط ترکیه نیز از بیشترین عرض برخورداند. این درب ها ۱۱۵ سانتی متر عرض و ۲۱۰ سانتی متر طول دارند. درب های ضد سرقت ایرانی نیز که مناسب چهار چوب درب های ساختمان های ایرانی هستند از ۱۱۰ سانتی متر عرض و ۲۱۰ سانتی متر طول بهره می‌برند. به عبارتی درب های ضد سرقت ایرانی ۵ سانتی متر بزرگتر از درب های ضد سرقت ساخته شده توسط چین و ۵ سانتی متر کوچکتر از استاندارد های چهار چوب کشور ترکیه هستند. البته درب های ضد سرقت سه لنگه و یا درب های لابی در ابعاد سفارشی تولید و عرضه می‌شوند بنابراین محدودیتی در ابعاد چهارچوب این نوع درب ها وجود ندارد. برای انتخاب نوع درست درب ضد سرقت برای منزل و یا دفتر کار خود بهتر است از متخصصان و افراد مجرب در زمینه ساخت و فروش درب های ضد سرقت کمک بگیرید تا از بهترین انتخاب و مناسب ترین گزینه بهره ببرید.

استاندارد سایز چهار چوب درب ضد سرقت چقدر است؟

ابعاد چهار جوب درب ضد سرقت معمولا مقداری بیشتر از ابعاد خود درب است. دلیل این موضوع هم منبسط و یا منقبض شدن درب های ضد سرقت در فصول مختلف سال است. به طوری که اگر درب ضد سرقت با چهار چوب خود اختلاف چندانی نداشته باشد ممکن است در گرمای تابستان مقدار بسیار کمی ابعاد آن تغییر کند و دیگر قادر به باز و بسته کردن درب نباشید. اما به طور کلی ارتفاع استاندارد چهار چوب درب های ضد سرقت ایرانی معمولا ۲۱۱ سانتی متر در ۱۱۱ سانتی متر است. همچنین قطر چهار چوب درب های ضد سرقت به طور طبیعی بین ۱۷ تا ۱۹ سانتی متر است. البته باید جنس چهار چوب را نیز در نظر گرفت. در انتخاب اندازه درب ضد سرقت باید توجه کافی را داشته باشید. چون اگر به طور دقیق اندازی گیری نکنید ممکن است درب های ضد سرقت خاصیت ضد دیلم بودن خود را دست بدهند و دیگر نتوانند امنیت منزل شما را تامین کنند. همچنین باید نکاتی را در انتخاب نوع چهار چوب درب ضد سرقت و خود درب ضد سرقت رعایت کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اندازی گیری ابعاد چهار چوب و درب ضد سرقت کار هر کسی نیست و فقط یک فرد متخصص و مجرب میتواند از پس آن بر بیاید. از متخصص بخواهید که بیشتر از یک بار ابعاد درب و چهار چوب را اندازه بگیرد. هر میلیمتر خطا در اندازه گیری چهار چوب درب ضد سرقت ممکن است پیامد های ناخوشایندی برای شما داشته باشد. به جهت بازو و بسته شدن درب توجه کنید. برای مثال دسته درب ضد سرقت از داخل باید در قسمت چپ قرار بگیرد درست برخلاف طرف دیگر آن که باید در سمت راست قرار بگیرد. پیشنهاد میکنیم قبل از خرید درب ضد سرقت و یا نصب چهار چوب درب ضد سرقت حتما از متخصصان دیجی شگفت انگیز راهنمایی های کامل گیرید. همچنین برای خرید و انتخاب طرح و سبک های چهار چوب و یا حتا خود درب های ضد سرقت میتوانید میان انبوهی از تنوع وب سایت دیجی شگفت انگیز خرید کنید و تجربه ای بی دردسر از خرید درب ضد سرقت و چهار چوب آن به دست بی آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *