مقالات درب ضد سرقت

انواع قفل درب ضد سرقت

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی از مهمترین بخش های هر درب ورودی ساختمان است که از اهمیت بالایی در امنیت ساختمان نیز برخودار است. اگر درب یک ساختمان از بهترین متریال و مواد ساخته شده باشد ولی از قفل درب مناسبی بهره نبرده باشد به آسانی توسط سارقان باز خواهد شد و ملک شما مورد سرقت قرار خواهد گرفت. انواع مختلفی قفل برای درب ضد سرقت وحود دارد که هرکدان کاربرد و نحوه کارکرد خاص خود را دارند. بعضی از آنها از مهندسی پیچیده ای استفاده میکنند و برخی دیگر نحوه کارکرد بسیار جالب و ساده‌ای دارند. در هر صورت انتخاب درست نوع قفل درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برای تامین امنیت منزل و منطقه مسکونی برخودار است. در این مقاله قصد معرفی انواع قفل درب ضد سرقت و همچنین برند های معتبر سازنده این محصول را داریم تا شما بتوانید بهترین گزینه را میان انبوهی از انتخاب ها برگزینید.

قفل مونو بلاک

این نوع قفل دارای دو قفل متفاوت و مجزا از هم است که درب را فقط در جهت افقی ایمن می‌سازد. قفل اول اصلی و قفل دوم کمکی است. این قفل‌ ها معمولا از زبانه فولادی بهره میبرند. قفل مونو بلاک دارای ۳ الی ۴ زبانه است که در قسمت جلویی درب قرار دارند. این نوع قفل‌ها از نظر ایمنی و کارایی در دسته متوسط طبقه بندی می‌شوند.

قفل مولتی پوینت

قفل مولتی پوینت یا قفل مرکزی دارای ۳ الی ۵ قفل مجزا است و چندین زبانه دارد. این قفل ها به وسیله یک اهرم باهم در ارتباط‌ هستند. این قفل ها در قسمت جلو و بالای درب قرار دارند. به همین خاطر از ایمنی بالایی نیز برخوردار هستند و جزو بهترین قفل‌ ها برای درب ساختمان ها محسوب می‌شوند.

قفل هوکی شکل

نام دیگر قفل های هوکی شکل قفل چنگکی است. دلیل نام گذاری این نوع قفل های چنگکی نیز بسیار جالب است. اولین بار این نوع قفل توسط کمپانی هوکی در ترکیه طراحی، تولید و عرضه شد و به همین خاطر این قفل هارا قفل های هوکی شکل نام گذاری میکنند. از نظر فناوری این قفل از دیگر قفل های گفته شده در این مطلب پیشرفته تر و بروز تر است. برخلاف مدرن بودن نحوه کارکرد آن خیلی پیچیده نیست. از مهمترین ویژگی های این محصول مقاومت بالا دربرابر ضربه و فشار است. این موضوع باعث شده قفل های هوکی شکل دربرابر دیلم استحکام و مقاومت کافی را داشته باشند و به راحتی شکسته نشنود.

قفل ضد سرقت آژیردار

قفل درب ضد سرقت آژیر دار یا به اختصار DESI به صورت انحصاری توسط کمپانی های ترکیه‌ای ساخته و عرضه می‌شوند. این نوع قفل ها به ضربه حساسیت بسیاری دارند. البته این سیستم هوشمند نیازمند یک باتری است. صدای آژیر این نوع قفل های ضد سرقت آژیر دار نیز قابل تنظیم است. استفاده از قفل کمکی هم برای افزایش ایمنی درب ضد سرقت امکان پذیر بوده و مشکلی به وجود نخواهد آورد.

قفل ضد سرقت هوشمند

بهترین نوع قفل قابل نصب برای انواع درب های ضد سرقت ساختمانی بدون شک قفل های هوشمند هستند. این نوع قفل ها نیازی به کلید ندارند و اکثر آنها با استفاده از رمز عبور چند عددی و یا حتا اثر انگشت کار میکنند. امنیت این نوع قفل از دیگر قفل های ذکر شده در این مطلب بسیار بیشتر بوده و می‌توان گفت که کابوس سارقان است. البته گونه هایی از نوع قفل ها وجود دارند که از راه دور نیز قابل کنترل هستند و میتوان آنها را با استفاده از نرم افزار های اختصاصی آن کنترل نمود. همچنین اگر فراموش کنید هنگام ترک منزل درب ساختمان را قفل کنید این قفل بر روی دستگاه همراه شما هشدار هایی را به اجرا درخواهد آورد که شما را از باز بودن درب منزل آگاه خواهد کرد.

 

برند های تولید کننده انواع قفل درب ضد سرقت

شرکت DAF ترکیه بدون شک یکی از برترین تولید کنندگان قفل در دنیاست که انواع قفل را تولید و عرضه میکند. این برند از سال ۱۹۹۹ شروع به فعالیت کرد و امروزه بیش از ۴۰۰ نوع محصول دارد که از تنوع و تکنولوژی بسیار متنوعی برخودار است. Mottura ایتالیا یکی دیگر از تولید کنندگان قفل در جهان است. بی لطفی است اگر ایتالیا را قطب اول تولید انواع قفل درب ضد سرقت ندانیم. Securemmeایتالیا نیز یکی دیگر از تولید کنندگان برتر قفل در ایتالیا است.

 

بهترین قفل درب ضد سرقت

در بازار امروزی تنوع بالایی در انواع قفل درب وجود دارد که هرکدام برای کاربردی خاص تولید شده اند. قبل از خرید قفل درب ضد سرقت باید به جنس درب توجه کرد. آهنی بودن و یا چوبی بودن درب اهمیت زیادی در انتخاب نوع قفل درب ضد سرقت دارد. همچنین شرایط آب و هوایی نیز در این موضوع تاثیر دارد. چرا که برخی از این قفل ها به دلیل استفاده از فلز در گرمای زیاد دچار چگالش شده و یا حتا در رطوبت زیاد دچار زنگ زدگی می‌شوند. اگر بخواهیم به طور کلی بهترین نوع قفل درب ضد سرقت را معرفی کنیم قطعا قفل های هوشمند بهترین گزینه برای هر شرایط آب و هوای و هر نوع جنس دربی هستند. امیدواریم در این مطلب اطلاعات مفیدی را در رابطه با انتخاب درست نوع قفل درب ضد سرقت به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *