مقالات درب ضد سرقت

تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت

تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت

تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت

چرا باید تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت بدانیم ؟

رو کش درب ، یکی از مهم ترین عواملی می باشد که سبب بیش تر شدن طول عمر درب می شود . این موضوع در درب های ضد سرقت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد . اصولا پایه ی درب های ضد سرقت یکسان می باشد و تفاوت آن ها در رو کش آن ها است . تفاوت در رو کش باعث ایجاد مزیت ها و عیب های گوناگونی برای هر نوع درب ضد سرقت می شود . در ادامه به تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت می پردازیم .

از تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت میتوان به موارد زیر اشاره کرد

1 . از درب ضد سرقت روکش بلوط می توان در مناطق مرطوب و آب و هوای دارای رطوبت استفاده کرد ؛ اما درب ضد سرقت روکش راش اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد آسیب می بیند و دچار تورم می شود و باد می کند .

2 . استحکام و مقاومت درب ضد سرقت روکش بلوط ، از درب ضد سرقت روکش راش ، در برابر تحمل وزن بالا و فشار بیش تر است .

3 . درب ضد سرقت با رو کش بلوط ، از درب ضد سرقت با رو کش راش ، امنیت بیش تر و بهتری دارد .

تفاوت در وزن درب ضد سرقت روکش بلوط و روکش راش

4 . درب ضد سرقت با رو کش بلوط وزن بیش تری از درب ضد سرقت با رو کش راش دارد و حمل و نقل و جا به جایی درب ضد سرقت با رو کش راش ، آسان تر می باشد .

و البته موارد زیر در تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت بسیار حائز اهمیت و مهم هستند

5 . درب ضد سرقت با رو کش راش به دلیل نوع چوب رو کش آن ، به آسانی خش می افتد ، آسیب می بیند و خدشه دار می شود . اما درب ضد سرقت با رو کش بلوط ، به دلیل مقاوم تر بودن چوب درخت بلوط نسبت به چوب درخت راش ، کم تر دچار خش ، آسیب و خدشه می شود .

6 . درب ضد سرقت با رو کش بلوط بسیار شفاف تر و صیقلی تر از درب ضد سرقت با رو کش راش می باشد و به طبع لوکس تر و مجلل تر محسوب می شود . اگر می خواهید در محیط های لوکس و مدرن درب ضد سرقت نصب کنید ، بهتر است از درب ضد سرقت با رو کش بلوط استفاده کنید تا زیبایی محیط را چندین برابر کند .

برای تشخیص تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت نیاز به توجه خاصی است پس لطفا ادامه مطالب را با دقت تمام مطالعه نمایید

7 . درب ضد سرقت با رو کش راش در برابر رطوبت مقاوم نیست و عایق آب نمی باشد . به همین دلیل ممکن است دچار قارچ زدگی و پوسیدگی شود . اما درب ضد سرقت با رو کش بلوط ، در برابر رطوبت مقاوم بوده ، و همچنین عایق آب می باشد . به همین دلیل ضد قارچ و ضد پوسیدگی نیز محسوب می شود .

 

درب ضد سرقت روکش راش و روکش بلوط

8 . هر دو درب ضد سرقت با رو کش راش و با رو کش بلوط ، اگر در معرض تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار بگیرند ، دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ می شوند . اما چوب بلوطی که در رو کش درب ضد سرقت روکش بلوط استفاده شده است ، در برابر تابش نور خورشید به طور مستقیم ، مقاوم تر می باشد و دیر تر آسیب می بیند .

موارد ۹ و ۱۰ در تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت از شایع ترین موارد در رابطه با این مسئله می باشند

 

پروفیل های درب ضد سرقت روکش بلوط

9 . در درب ضد سرقت با رو کش بلوط ، از پروفیل های بیش تری نسبت به درب ضد سرقت با رو کش راش استفاده شده است ؛ که این امر سبب افزایش امنیت درب ضد سرقت شده است . پروفیل ها ورقه های فولادی را ثابت نگه می دارند و امکان کنده شدن و یا آسیب دیدن آن را ، پایین تر می آورند .

10 . استحکام داخلی درب ضد سرقت با رو کش چوب بلوط ، بیش تر از درب ضد سرقت با رو کش چوب راش می باشد و عمر مفید درب ضد سرقت با رو کش چوب بلوط ، نسبت به درب ضد سرقت با رو کش چوب راش ، بیش تر می باشد .

و اما آخرین نکته تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت که کاربرد این دو درب و تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت را مشخص میسازد

11 . بهتر است از درب های ضد سرقت با رو کش چوب بلوط در مکان های اداری ، دفتری ، شرکتی و . . . که لوکس می باشند و نیاز زیادی به زیبایی ظاهری دارند ، استفاده شود ؛ و از درب ضد سرقت با رو کش چوب راش در منازل و داخل ساختمان ها استفاده شود . این امر سبب می شود مبحث عایق بودن در برابر آب و رطوبت نیز کنترل شود و درب ضد سرقت شما آسیب نبیند و دچار خدشه نشود .

 

همچنین بخوانید : راهنمای خرید درب ضد سرقت

 

چرا تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت امروزه بسیار مهم میباشد؟

 

 

در نهایت با بررسی تفاوت روکش راش و روکش بلوط در درب ضد سرقت، بهتر است از درب ضد سرقت با رو کش چوب بلوط استفاده کنید.

. این درب ضد سرقت دارای هزینه بالا تری نسبت به درب ضد سرقت با رو کش راش می باشد ؛ اما علاوه بر بالا بودن قیمت ، کیفیت ، امنیت ، مقاومت و استحکام بالا تر و بیش تری نیز نسبت به درب ضد سرقت با رو کش راش دارد . اگر بودجه دارید فرصت را غنیمت شمارید و درب های ضد سرقت با رو کش بلوط را خریداری کنید . هزینه ای که برای امنیت خود می کنید ، در واقع سرمایه محسوب می شوند و آرامش و آسودگی را برای شما به ارمغان می آورند .

به طور کلی اگر بخواهید از درب ضد سرقت اقتصادی استفاده کنید که مقاوم باشد و امنیت داشته باشد ، بهتر است از درب ضد سرقت با رو کش چوب راش استفاده کنید . اما اگر کیفیت و امنیت برایتان بیش تر از مباحث مادی اهمیت دارد ، درب ضد سرقت با رو کش چوب بلوط ، می تواند بهترین انتخاب باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *