دسته‌بندی نشده

درب ضد سرقت چوبی بهتر است یا فلزی

درب ضد سرقت چوبی بهتر است یا فلزی

درب ضد سرقت تضمین کننده امنیت محل سکونت شماست. قفل های درب ضد سرقت و سیستم آن ها بسیار پیچیده است که همین موضوع باعث شده سارقان نتوانند به منزل شما دستبرد بزنند. اما علاوه بر نوع قفل درب ضد سرقت جنس درب نیز از اهمیت بالایی برخودار است. بیشتر خریداران درب های ضد سرقت قبل از توجه به نوع قفل به کار رفته در آن به زیبایی و جنس آن توجه میکنند. درب های ضد سرقت چوبی از زیبایی بیشتری نسبت به درب های فلزی بهره می‌برند. این درب ها با داشتن ویژگی هایی نظیر رنگ زیبا و جنس طبیعی نظر هر خریداری را جلب میکند. نکته قابل توجه این است که آیا درب های ضد سرقت چوبی نیز همانند درب های ضد سرقت فلزی از امنیت بالایی در کنار زیبایی بهره میبرند یا خیر؟ بهتر است ابتدا به برسی نوع این درب ها بپردازیم و سپس در رابطه با تفاوت ها و شباهت های آنها صحبت کنیم. برای انتخاب بهترین درب مناسب منزل خود تا ادامه مطلب همراه ما باشید.

درب ضد سرقت چوبی

این درب ها به دلیل ساخته شدن از مواد طبیعی قابلیت انعطاف و شکل پذیری بیشتری دارند. بنابراین هر هنرمند رشته چوب میتوان به زیبایی نقش های دلپذیری را روی این نوع درب های ضد سرقت حک کند. نکته بعدی در رابطه با درب ضد سرقت چوبی نارسانا بودن این درب ها است. شاید در نگاه اول به نظر برسند که هر دو درب دما را از خود عبور نمیدهد، ولی اگر به طور دقیق برسی کنیم متوجه می‌شویم که درب ضد سرقت چوبی مقدار خیلی کمی دما را از خود عبور میدهد. علاوه بر آن چوب عایق طبیعی صدا است. پس قطعا درب های چوبی انتخاب بهتری برای مناطق مسکونی پر سر و صدا می‌باشند. البته نباید معایب چوب را نیز فراموش کرد. آتش گرفتن و مقاومت بسیار کم در برابر حرارت از نقاط ضعف درب های ضد سرقت چوبی به حساب می‌آید. به طور کلی همه درب های ضد سرقت چوبی در قسمت داخلی خود ورقه ای از فولاد یا آهن زنگ نزن دارند تا بتوانند معایب خود را بپوشانند و امنیت منزل شما را تامین کنند.

درب ضد سرقت فلزی

مقاومت بالایی این درب ها از کسی پنهان نیست و همه ما میدانیم که درب های فلزی از مقاومت بیشتری نسبت به درب های چوبی برخوردارند. درب های ضد سرقت فلزی در مقال هرگونه فشار و یا ضربه مقاوم هستند. حتا دیلم نیز نخواهد توانست به این نوع درب های ضد سرقت آسیب برساند. برخلاف چوب درب های ضد سرقت فلزی از مقاومت بیشتری در برابر دما و حرارت برخوردارند. به طوری که در آتش سوزی ها هم دچار مشکل نخواهند شد. همچنین در درب های ضد سرقت فلزی به دلیل استحکام بیشتر می‌توانند چندین قفل را بر روی قسمت جلویی آن‌ ها سوار کرد و امنیت درب را بالاتر برد. طرح و رنگ های بسیار کم و عدم تنوع در سبک و مدل این نوع درب ها از مهمترین معایب این درب ها است. همچنین درب های فلزی به دلیل قابلیت رسانایی بالا دما و صدا را به خوبی از خود عبور میدهند و به هیچ وجه عایق خوبی برای دما و صدا نیستند.

 

قیمت درب ضد سرقت چوبی کمتره یا فلزی؟

قیمت درب های ضد سرقت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طوز معمول درب های فلزی به دلیل ساخت راحت‌تر و نداشتن طراحی خاص از قیمت کمتری نسبت به درب های چوبی برخوردارند. البته همه درب های فلزی جزو این قاعده نخواهد شد. بسیاری از درب های ضد سرقت فلزی دارای روکشی از چوب هستند که هم زیبایی چوب را دارا می‌باشند و هم از استحکام بالای فلز برخورداند. به طور کلی نمیتوان قیمت این نوع دو درب را به صورت دقیق باهم مقایسه کرد. اما می‌توان گفت که درب های ضد سرقت فلزی قیمت پایینتری دارند و به صرفه تر نیز هستند.

 

مقایسه امنیت درب ضد سرقت چوبی و فلزی

بسیاری از درب های ضد سرقت چوبی در داخل خود لایه های فولادی دارند که امنیت درب را افزایش میدهند. اما استفاده از فلز در کنار چوب قیمت این نوع درب ها را نیز بالا میبرد. اگر به دنبال خرید ایمن ترین درب ضد سرقت هستید قطعا درب های ضد سرقت فلزی بهترین گزینه برای شما هستند. این درب ها در برابر فشار، ضربه، حرارت و دیلم مقاومت بالایی دارند و سارقان را از دسبرد به منزل و یا دفتر شما پشیمان خواهند کرد. البته درب های فلزی نیاز به چارچوب بندی دقیق تری دارند که این موضوع به دلیل وزن بیشتر این نوع درب ها است.

تنوع درب ضد سرقت فلزی بیشتره یا چوبی؟

همانطور که اشاره شد درب های چوبی از تنوع بسیار زیادی برخورداند. البته درب های ضد سرقت فلزی نیز  کم تنوع نیستند. علت اصلی تنوع بیشتر درب های ضد سرقت چوبی قابلیت شکل پذیری و حکاکی روی آن ها است. نقش های گوناگونی که هنگام ورود به منزل خواهید دید تاثیر بسیار خوبی برای شما خواهد گذاشت. همچنین این نوع درب ها به زیبایی هرچه بیشتر منزل شما نیز خواهد افزود. اما نباید امنیت بالای درب های ضد سرقت فلزی را از یاد برد. اگر قصد خرید درب ضد سرقت را دارید ابتدا بهتر است محل قرار گیری آن را در نظر بگیرید. برای مثال درب های ضد سرقت چوبی گزینه بهتری برای مناطق مسکونی و منزل است ولی درب های فلزی برای اداره ها و یا دفتر کار انتخاب مناسب تری به حساب می‌آیند. امیدواریم در این مطلب، اطلاعات خوبی را در جهت انتخاب نوع درب ضد سرقت کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *