دسته‌بندی نشده

درب لابی فلزی بخریم یا چوبی؟

عنوان:  درب لابی فلزی یا چوبی

اگر شما در یک آپارتمانی ساکن هستید و یا یک مجتمع، برج و یا هر سازه ای که یک طبقه دارای چند واحد است، درب های خروجی آن خانه ها را درب های لابی میگویند که برای جداسازی بخش داخلی خانه از خارجی آن است. این درب ها دارای جنس های مختلفی نسبت به نیازهای شما هستند، مانند: فلزی، چوبی، شیشه ای و یا ترکیبی.

این درب ها به دلیل جداسازی فضای داخلی خانه از فضای خارجی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و نیاز به دقت زیادی در انتخاب این درب ها است. اغلب این درب ها دارای استحکام و مقاومت زیادی هستند اما این استحکام و مقاومت هم بستگی به عوامل مختلفی در ساختشان دارد.

انواع درب های لابی

  • چوبی

این نوع درب های لابی ماده اصلی سازنده آنها چوب است و اگر فردی هستید که به زیبایی و کلاسیک بودن طراحی خانه تان اهمیت میدهید، این نوع درب هارا برای شما پیشنهاد میکنیم. درب های لابی که سرتاسر چوب هستند از پرطرفدارترین و شیک ترین درب های لابی هستند.

به دلیل گران بودن ماده سازنده این نوع درب ها و حتی اخیرا درب های چوبی ساخته میشود که روی آنها کنده کاری انجام میشود و این مسبب بالا بودن قیمت درب های لابی چوبی نسبت به انواع دیگر است.

اگر میخواهید دربی که میخرید به صرفه باشد، باید تمامی عواملی که سبب خرابی آن درب ها میشو را چک کنید. برای مثال اگر شما ساکن مناطق مرطوبی هستید باید بدانید که این نوع درب ها در برابر رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید مقاومت چندانی ندارند و این عوامل سبب میشوند که طول عمر کمتری داشته باشند.

 

  • فلزی

نوع دیگری از درب های لابی، درب های لابی فلزی هستند که برای قسمت داخلی سازه ها مورد استفاده قرار میگیرند. یک نظر عامیانه وجود دارد که میگویند درب های فلزی از نظر امنیت بهتر از درب های چوبی هستند. به همین دلیل افرادی که برای امنیت خود اهمیت قائل هستند، اقدام به خریداری درب های فلزی می نمایند. این نوع درب ها نسبت به دیگر نوع ها نسبت به ویژگی هایی که دارد قیمت مناسبتری دارد.

از ویژگی های بارز این درب نیز میتوان به داشتن مقاومت بالا در برابر انواع آب و هوا های متفاوت اشاره کرد.

 

  • شیشه ای

یکی دیگر از مدل های درب های لابی، درب های لابی شیشه ای است. این نوع درب ها دارای زیبایی بسیار شیک و بی نظیری نسبت به دیگر درب ها دارند. مواد سازنده این درب ها شیشه های سکوریت و نشکن هستند اما بازهم نمیتوان گفت که در برابر ضربه ها مقاومت و استحکام زیادی دارند.

دارای رنگ بندی های متفاوتی هستند که میتوانید خودتان آن را تعیین کرده و سفارش دهید. پیشنهاد میشود حین خرید درب های لابی شیشه ای به مسئله سه جداره بودن آنها دقت کنید چون هرچقدر کیفیت و جدارهای درب خوب باشند موجب کاهش تغییر دمای خانه شده و از ورود صداهای مخرب و ناخواسته جلوگیری میکند.

 

  • ترکیبی

درب های لابی ترکیبی یعنی مواد سازنده آنها ترکیبی از چند نوع ماده مانند استیل، شیشه، چوب و شیشه ودیگر مواد برای تزئین باشد. اگر به دنبال یکی از درب های پرطرفدار هستید باید بدانید که درب های لابی ترکیبی اخیرا تبدیل به محبوب ترین درب ها شده اند.

 

 

کدام درب لابی مناسب است؟

شما حین خرید درب لابی باید شرایط سازه و سلیقه شخصی خودتان را بدانید و نسبت به آن اقدام کنید. باید اولویت شما کیفیت و جنس درب لابی باشد. همه درب هایی که در ابتدای مقاله آنها را برای شما ارائه کردیم، دارایا جنس های متفاوت و ویژگی های مختصی هستند. شما با بررسی برخی نکات میتوانید مقاوم ترین و مستحکم ترین درب را برای خود انتخاب کیند.

قیمت های متفاوت همه نوع درب ها میتواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد و شما بسته به بودجه خود دربی را خریداری کنید. هنگام نصب باید به یراق آلات به کاربرده شده دقت کنید. بهتر است بدانید که یراق آلاتی که به کار میبرید هرچقدر بهتر باشد سبب میشود طول عمر درب شما نیز بیشتر شود.

 

درب چوبی بخرم یا درب فلزی؟

درب های چوبی زیبایی بسیار چشمگیری دارند و اغلب این نوع درب ها مواد سازنده شان چوب های روسی راش و بلوط هستند. تنوع و رنگ درب های چوبی بیشتر از درب های فلزی است و حتی اخیرا درب های چوبی با کنده کاری های با ارزشی و با قیمت بالا به فروش گذاشته میشوند. درب های چوبی عایق مناسبی در برابر هر نوع  صدا، سرما و گرما هستند که باعث صرفه جویی در انرژی و صرفه اقتصادی برای شما خواهد بود. دوام و پایداری، زیبایی بی نظیر و رنگ پذیری بالا و ظرافت، شکل پذیری آسان و عایق بودن در برابر برخی عوامل مخرب باعث میشوند که برخی از مشتریان درب های لابی چوبی را به درب های لابی فلزی ترجیح دهند.

و اما درب های فلزی محبوب ترین درب های لابی است که دکوراسیون خارجی ساختمان را چندین برابر زیباتر میکنند. دیگر مزایای چشمگیر درب های لابی فلزی هم استحکام بالا و دوام بالای آنها است. در میان تمامی نوع های درب های لابی، درب های لابی فلزی دارای امنیت بیشری هستند و در برابر تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت و دمای متفاوت بسیار مقاوم است. اگر درب لابی فلزی که خریداری میکنید استانداردمورد نیاز را نداشته باشد میتواند در برابر رطوبت زنگ بزند و دکوراسیون خانه تان را خراب کند.

درب های فلزی تنوع خاصی ندارند زیرا انعطاف کمتری نسبت به درب های چوبی دارند و فرم دهی در مواد فلزی سخت تر از مواد چوبی است. درب های فلزی در برابر سرقت ایمن تر هستند چون دارای چهارچوب فولادی هستند که سارقین نمیتوانند به سهولت وارد ساختمان شوند.

اگر مسئله امنیت باشد درب های فلزی در برابر درب های چوبی عملکرد بهتری دارند که این مسئله ممکن است برای شما اهمیت بسیاری در خرید داشته باشد.

 

 

کلام آخر

درب های لابی برای جداسازی محیط داخلی خانه از محیط خارجی استفاده میشوند. انواع مختلفی دارند و شما میتوانید نسبت به نیاز خودتان انتخاب کنید. ما در این مقاله برای شما تعدادی از درب های لابی را توضیح دادیم و در آخر درب های لابی چوبی را با درب های لابی فلزی مقایسه کردیم. درب های لابی چوبی دارای ظرافتی خاص و شیک و استحکام بالا در برابر مخرب های بیرونی هستند اما در برابرنور خورشید و رطوبت مقاومت چندانی ندارند. اگر شما طرفدار زیبایی خانه تان هستید بدانید که این نوع درب ها کاملا مناسب خانه شماست.

درب های فلزی به دلیل داشتن انعطاف پذیری کم، تنوع کمی هم دارند. در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و عایق مناسبی برای نور، صدا ودما هستند. متاسفانه این نوع درب های لابی فلزی دوام چندانی در برابر رطوبت ندارند و اگر درب شما نسبت به استانداردهای درب فلزی ساخته نشده و حین نصب از مواد خوبی مصرف نشود میتواند پس از گذشت مدتی زنگ زده و نمای خانه شما را به هم بزنند. ما در این سایت انواع مختلفی از درب های لابی چوبی و درب های لابی فلزی را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان عزیزمان که کیفیت برایشان اولویت اول را دارد، قرارداده ایم. شما میتوانید با مراجعه به محصولات سایت ما کالای مد نظر خود را با مناسبترین قیمت پیدا کرده و صاحب آن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *