مقالات درب ضد سرقت

مقایسه درب ضد سرقت رویه PVC و روکش راش

مقایسه درب ضد سرقت رویه PVCو روکش راش

رویه درب ضد سرقت از ارکان اصلی آن به شمار می‌رود. تولید کنندگان درب ضد سرقت از متریال‌های مختلف برای رویه این درب استفاده می‌ کنند که در این مقاله ما می‌خواهیم به مقایسه درب ضد سرقت رویه PVCو روکش راش بپردازیم.

آشنایی با روکش پی وی سی درب ضد سرقت

قبل از مقایسه درب ضد سرقت رویه PVC و روکش راش به شرح رویه پی وی سی خواهیم‌ پرداخت. توسعه فعالیت‌ها و و فناوری در صنایع پتروشیمی باعث شد که فرآورده‌ های این صنعت همواره در تولید محصولات مختلف به کار گرفته شوند. امروز می‌توان گفت که درصد بالایی از محصولات پتروشیمی مثل منسوجات مصنوعی و پلاستیکی در ترکیب بسیاری از محصولات واقع شده اند که در ساختمان سازی از آن ها استفاده مطلوب می شود. زمانی که درب ضد سرقت به طور کامل ساخته شد و بر روی شاسی و چهارچوب قرار گرفت در قسمت پایانی کار یک ورق سرتاسری از پی‌ وی‌ سی تهیه می‌ شود تا بر روی درب به عنوان رویه آن چسبانده گردد.

زمانی که درب پی‌ وی‌ سی ساده و بدون طرح باشد بلافاصله بعد از چسباندن درب به هیچ عملیات دیگری نیاز نیست و درب تحویل مشتری داده می‌ شود.

ولی اگر مشتری درخواست کرده باشد که درب ضد سرقت او طرح دار باشد  بعد از چسباندن و اتصال رویه از دستگاه انتقال طرح برجسته بر روی روکش پی وی سی استفاده می شود. بعد از اینکه رویه درب بر روی آن گذاشته شد باید از طریق دستگاه‌ هایی محل‌ های مثل قفل دستگیره را به طور کامل مشخص کرد.

تولید کنندگانی که در این عرصه کار می‌ کنند برای بالا بردن کیفیت کار خود و افزایش رغبت و رضایت مشتری سعی می‌ کنند که مواد اولیه خوب به کار ببرند، موادی که از  جنس‌ های خوب تشکیل شده و بدون ناخالصی هستند.

 آشنایی با روکش راش درب ضد سرقت

ابتدا باید مفاهیمی راجع به روکش راش بیان شود. قرن‌ ها هست که چوب به عنوان یک متریال کارآمد در تولید اجسام و وسایل گوناگون به کار گرفته می‌ شود. البته هر چوبی را نمی‌توان برای تولید به کار گرفت بلکه چوب‌ هایی شرایط استفاده و کار کردن را دارند که از قدرت بالا و زیبایی ظاهری نیز برخوردار باشند.

می‌ توانیم چوب راش را مثال بزنیم که چوبی با دوام بوده و کیفیت مطلوبی دارد، به علاوه در برابر ضربات و برخوردها و عوامل دیگر، استحکام و تراکم بی نظیری دارد و همین تراکم قابل توجه باعث شده که از نظر وزنی چوب راش نسبت به برخی از چوب‌ های دیگر یک چوب سنگین‌تر به حساب آید.

برای رویه چوبی درب ضد سرقت علاوه بر راش از چوب درختان دیگری مثل گردو و بلوط نیز کمک گرفته می‌ شود.این چوب ها از نظر کیفیت رتبه خوبی دارند و این شرایط را به وجود می‌آورند که بتوان از آنها برای ساخت محصولاتی مثل رویه درب‌های ضد سرقت استفاده کرد. رویه‌ ای که کیفیت مطلوب داشته و ماندگاری آن نیز مناسب هست.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره درب ضد سرقت روکش راش

چوب راش علاوه بر اینکه محکم و زیبا هست دارای قابلیت‌ های مختلف دیگری هم می‌ باشد. به همین ترتیب باید گفت زمانی که نیاز هست رویه‌ های درب ضد سرقت دارای اشکال برجسته و زیبا باشند وقتی که از رویه چوب راش استفاده می‌شود این امکان را به ما می دهد که بتوان هر نوع شکل و طرحی را بر روی این رویه‌ ها به کار گرفت.

نکته دیگر که در ارتباط با رویه روکش راش باید گفت این است که قابل رنگ آمیزی هستند و می‌ توان از رنگ‌ های شیمیایی مثل پلی اورتان استفاده کرد و رویه‌ ها را کاملاً رنگ آمیزی نمود به صورتی که کیفیت رنگ پایین نیاید. به علاوه گذشت زمان و کارکرد زیاد درب نیز باعث رنگ پریدگی آن نشود.

مقایسه درب ضد سرقت رویه PVCو روکش راش

حال که به بررسی روکش‌های راش و پی وی سی پرداختیم بهتر است که  مقایسه درب ضد سرقت رویه PVCو روکش راش را انجام دهیم.

یکی از عناصر متمایز بین این دو نوع متریال وزن آن ها می باشد.

وزن رویه درب ضد سرقت با روکش راش، بیشتر از روکش پی وی سی می باشد. دلیل آن هم سبک بودن جنس پی‌ وی‌ سی در مقابل جنس چوب راش است. وقتی چوب راش بر روی درب استفاده شده باشد، وزن درب از ۱۰۰ کیلو هم فراتر می‌ رود ولی وزن درب با روکش پی‌ وی‌ سی زیر ۱۰۰ کیلو خواهد بود.

مورد دیگر به شرایط اقلیمی مورد استفاده درب‌ های ضد سرقت بر می‌ گردد.

هنگامی که درب ضد سرقت را می‌خواهید برای مناطق کوهستانی و سرد خریداری کنید باید بدانید که پی‌ وی‌ سی بهتر از راش جوابگو هست؛ زیرا درب با روکش چوب راش یک درب ایده‌آل برای مناطق گرم به نظر می‌ رسد.

در نحوه نگهداری و تمیز کردن این درب ها باید گفت، درب‌ هایی که از رویه پی‌ وی‌ سی برخوردارند تمیز کردن آن ها از طریق مواد شوینده و پارچه نمدار امکان‌پذیر است ولی دربی که روکش چوب راش دارد نسبت به رطوبت و مواد شوینده حساس بوده و می  تواند یک عامل مخرب برای این رویه محسوب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *