مقالات درب ضد آب

مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس

مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس

انتخاب درب به مکان قرار گیری، درب بستگی دارد. اگر درب برای مکانی نیاز باشد که مرطوب هست و به طور مدام با آب تماس پیدا می‌ کند باید به جنسی که برای درب انتخاب می‌کنید اهمیت دهید.

به طور مثال، برای این مکان‌ ها نمی‌ توانید از چوب به عنوان متریال اولیه استفاده کنید؛ زیرا چوب  ماده‌ای هست که بسیار در مقابل آب واکنش پذیر می باشد و  مدت کوتاهی پوسیده می‌ شود.

به همین دلیل، لازم است که درب‌ هایی برای محیط‌ های مرطوب انتخاب کنید که درب‌ های ضد آب و ضد رطوبت به حساب آیند. پی‌ وی‌ سی و ای بی سی دو جنسی هستند که امروزه بیشترین استفاده را برای تولید درب‌ های محیط مرطوب دارند.

در این مقاله ما می‌خواهیم به مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس بپردازیم.

مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس

درب های ضد آب پی وی سی

پی وی سی بر گرفته از سه کلمه پلی، وینیل، کلراید است.  پی‌ وی‌ سی موادی مرسوم برای تولید درب در جهان امروز می‌ باشد. تولید کنندگان درب از پی‌ وی‌ سی استفاده می‌کنند تا بتوانند درب‌های مقاوم تولید نمایند.

قبل از شرح کامل مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس به بیان مفاهیمی راجع به پی وی سی می پردازیم. پی‌ وی‌ سی،  محصول پلاستیکی هست که درصد چگالی زیادی دارد. خواص درونی این ماده به گونه‌ای هست که در برخورد با آب و رطوبت دوام زیادی داشته و با توجه به ویژگی منعطف بودن می‌توان آن را به اشکال مختلف درآورد.

به همین منظور، ساخت درب با استفاده از پی‌ وی‌ سی برای طراحان و سازندگان این محصول کار سختی نمی‌باشد. امروزه در هتل‌ها و مراکز متعدد  می‌ توانیم درب‌ های سرویس‌های بهداشتی و حمام را عموماً از جنس پی‌وی‌سی مشاهده کنیم. نرخی که برای خرید پی‌‌وی‌ سی، باید پرداخت شود نرخ گرانی نیست.

در اصل درب پی وی سی، درب‌ های خیلی گران قیمتی نیستند. ولی با توجه به مزیت‌هایی که دارند استفاده از آنها توصیه شده است.

به طور مثال، بزرگترین و برترین مزیت pvc مقاومت در برابر آب و محیط رطوبتی هست.

مزیت دیگر پی‌وی‌سی پوششی هست که برای انرژی از آن استفاده می‌شود. یعنی به عنوان یک پوشش، مانع، از دست رفتن انرژی و تلف شدن آن می‌شود.

برای نصب درب‌های پی‌وی‌سی نیازی به تخصص و مهارت زیادی نیست و یک نصب راحت دارد.

زمانی که درب سرویس بهداشتی یا حمام شما از جنس پی‌وی‌سی هست، نگران تعمیر و هزینه‌هایی که در این راه باید صرف کنید نباشید. تنها با استفاده از یک پارچه نمدار و یک مواد شوینده متعادل هر چند روز یکبار درب را تمیز کنید.

با توجه به اینکه سطح پی‌وی‌سی کاملاً صاف و براق است تمیزی با پارچه نمدار به راحتی صورت می‌گیرد.

البته در کنار مزیت‌هایی که راجع به این محصول اشاره کردیم قطعاً پی‌وی‌سی نیز دربرگیرنده یک سری معایب نیز می‌باشد.

بزرگترین معایب این محصول همان خطر و تهدیدی هست که برای سلامتی دارد. همانطور که گفته شد پی‌ وی‌ سی یک پلاستیک هست، پلاستیکی که می‌تواند برای سلامت افراد آسیب زا باشد؛ زیرا در ساخت آن مواد شیمیایی خطرناک‌و مضر به کار رفته است. علاوه بر سلامت انسان مواد شیمیایی موجود در پی‌ وی‌ سی برای محیط زیست نیز مواد خطرناک محسوب می‌شوند؛ زیرا امکان بازیافت چنین موادی وجود ندارد .

درب های ضد آب ای بی سی

در ادامه بحث مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس به بیان مفهوم ای بی سی می رسیم. ای بی سی محصولی کارآمد در ساخت درب محسوب می‌شود. در واقع پایه ساخت این محصول پلیمر هست.

به دلیل تشکیل شده از آکریلونیتریل، استایرن و بوتادین نام ای بی سی بر آن قرار گرفته است. به دلیل وجود آکریلونیتریل، ای بی سی قابلیت دوام بیشتری داشته و وجود بوتادین در آن مقاومت بالای آن را سبب شده است.

استایرن نیز باعث می‌شود که ای بی سی به یک ورق براق تبدیل شود. علاوه بر این، وجود پلیمر در ترکیب مواد اولیه این محصول آن را به یک ماده‌ای تبدیل کرده است که در برابر نفوذ و رسوخ رطوبت و آب مقاوم می‌ باشد.

به همین دلیل درب‌های ساخته شده از ای بی سی را می‌توانیم درب‌های ضد آب هم نام گذاشت. این درب نیز مزیت هایی دارد.

مزیت‌ هایی نظیر دوام و ماندگاری زیاد به علاوه یک عایق مناسب در برابر رطوبت هستند.

پلاستیک به کار گرفته در این درب‌ها مضر نبوده و سبک هستند.

چنانچه از این درب  استفاده شود نگران ورود حشره به درون مکان نباید بود؛ زیرا از ورود آنها پیشگیری می‌کند.

عایق و پوششی مناسب برای حرارت و گرما محسوب می‌شوند .

این محصول در کنار مزایای بیان شده معایبی نیز دارد.

از معایب آن طولانی بودن فرایند تولید درب از طریق این محصول است.

دومین عیب، عدم وجود تنوع در آن هست.

عیب دیگر می‌تواند این باشد که نمی‌توان از هر ابزاری استفاده کرد. به همین ترتیب درب پایه، ای بی سی از نظر ظاهری، ساده هستند.

مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس

بعد از ارائه توضیحاتی درباره درب های پی‌ وی‌ سی و ای بی سی به مقایسه درب های ضد آب پی وی سی با ای بی اس با یکدگیر به طور مفصل می پردازیم.

از نظر جنس و میزان مقاومت پی‌وی‌سی پلاستیکی بوده که درجه سختی زیادی داشته به علاوه وزن سبکی نیز دارد. این در شرایطی است که ای بی سی از بوتادین، استایرن و آکریلونیتریل، ساخته شده است.

میزان مقاومت پی وی سی در برابر ضربات و خراش‌ های احتمالی یا نوسانات دمایی، بسیار مناسب است.

در صورتی که مقاومت ای بی سی عموماً در برابر ضربه و حرارت می‌باشد. در واقع می‌توان این را گفت که هم پی‌وی‌سی هم ای بی سی متریال مقاومی هستند و در نوسانات اقلیمی عملکردهای عالی دارند و  درصد خرابی و شکسته شدن آنها نیز کمتر است

از نظر ظاهر هر دو درب pvc و abc براق و دارای سطوحی صاف بوده و هیچ نوع شکافی در آنها وجود ندارد. عموماً پی‌ وی‌ سی به صورت اولیه با رنگ سفید تولید می‌شود و بعدها بر اساس سفارش مشتری رنگ‌های متعدد بر روی آن قرار می‌گیرند.

این در شرایطی است که abc در همان ابتدا با دامنه رنگی متنوع تولید می‌شود.

می‌توان گفت که درب‌های ساخته شده از ای بی سی تا حدودی از درب های ساخته شده از پی‌ و ی‌سی گران‌تر بوده و در کل آنچه که قیمت این درب را متاثر می‌کند ابعاد و طرح درب هست.

از نظر نصب نیز هم پی‌ وی‌ سی و هم درب ای بی سی نصب پیچیده‌ ای ندارد و برای نصب، مراحل سختی پیش روی کاربر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *