مقالات درب ضد سرقت

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

درب ضد سرقت، کالایی هست که بسیار کاربردی بوده و یک مانع و حفاظ برای جلوگیری از وقوع رخداد های ناشی از سرقت می‌ باشد. این درب از  اجزا و قطعات ساخته شده است. در این مقاله می‌ خواهیم شما را با اجزا و قطعات درب ضد سرقت آشنا کنیم. شناخت این قطعات باعث می‌ شود، بتوان بهترین برخورد را در برابر درب‌ های ضد سرقت داشت و آسیب‌ های کمتری به این درب‌ ها وارد شود. وجود اطلاعات، کمک دهنده برای کاربران در جهت افزایش طول عمر  محصولات است.

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

در این بخش به طور مفصل و جزء به جزء به شرح اجزا و قطعات درب ضد سرقت می پردازیم.

قفل‌ ها

از جمله با اهمیت‌ ترین جزئی که برای درب ضد سرقت می‌ توان برشمرد قفل‌های این درب هستند. قفل‌ های ساخته شده برای درب ضد سرقت از جهت امنیت، در سطح بالایی قرار گرفته‌ اند. کارشناسان موجود در کارخانه‌ های تولید درب ضد سرقت بر روی طراحی این قفل‌ها و بالا بردن امنیت آن ها فعالیت‌ ها و تحقیقات گوناگونی صورت داده اند. آن ها این قفل‌ ها را هم به صورت مکانیکی و هم به صورت الکترونیکی با رعایت استانداردها و در نهایت ایمنی کامل، تولید می‌ کنند. این مراکز از تکنولوژی جدید استفاده کرده و قفل‌ ها را به گونه‌ ای ساخته‌اند که بتوان صرفاً با انگشت و یا با دادن کد آنها را باز کرد.

دستگیره‌ ها

برای این که بتوان درب را به راحتی باز کرد از دستگیره استفاده می شود. در سال های گذشته، عموماً به دستگیره ها توجه خاصی نمی‌ شد و بیشتر از یک فلز برای تولید دستگیره استفاده می‌ کردند.  ولی امروزه به دستگیره‌ ها و ظاهر آن ها اهمیت بیشتری داده می‌ شود و سعی کرده اند که با شکل و ظاهر زیبا دستگیره‌ ها را تولید کنند.

چشمی و زنگ

ازاجزا و قطعات درب ضد سرقت چشمی و رنگ است. چشمی و زنگ یا درکوب، دیگر ابزار پرکاربرد در درب‌ های ضد سرقت محسوب می‌ شوند. چشمی را بر روی سطح درب نصب می‌ کنند. تقریباً در قسمت بالای درب واقع شده تا کاربر بتواند با نگاه کردن، متوجه شود که آیا فرد آشنایی پشت در قرار گرفته یا اینکه فرد نا آشنایی پشت درب هست. در واقع یک کنترلگر به حساب می‌ آید.

لولا

لولا دیگر جز سازنده درب‌ های ضد سرقت محسوب می‌ شود. می‌ توان لولا را بر روی درب مشاهده کرد ولی برخی از درب ها را به گونه‌ ای می‌ سازند که لولا را در زوایای آن پنهان می‌ کنند. پنهان کردن لولا، مزیت‌ های گوناگونی دارد. یکی از مزیت‌ های آن زیباتر شدن ظاهر درب و مزیت دیگر آن این است که دزد نتواند لولا را پیدا کرده و از طریق لولا به درب نفوذ پیدا کند.

لایه های فولادی

دیگر اجزا و قطعات درب ضد سرقت، لایه‌ های درونی درب ضد سرقت است. لایه‌ هایی که آن را از فولاد می‌ سازند و با ورق‌ هایی نظیر چوب و ام دی اف آن را پوشش می دهند. این روکش‌ ها باعث می‌ شود که یک عایق و یک پوشش مناسب برای جلوگیری از نفوذ صدا، گرما و حرارت به درون ساختمان باشد.

چهارچوب

تمامی درب ها، دارای یک چهارچوب هستند. چهارچوبی که از دو بخش افقی و دو بخش قائم یا عمودی تقسیم شده است. در امنیت درب ضد سرقت، چهارچوب، بسیار مهم است؛ بنابراین باید چهارچوب را از جنسی انتخاب کرد که هم محکم و هم درجه یک باشد؛ زیرا چهارچوب برای نصب باید درون دیوار واقع شود و بسته به هر مدل چهارچوب کیفیت آن تغییر می‌کند. در واقع هر چه ضخامت بیشتر باشد، کیفیت و دوام درب نیز بیشتر خواهد بود. چهارچوب‌ ها، محل قرارگیری لولا و قطعه‌ای به نام درزگیر یا واشرها هستند.

 

اجزا و قطعات درب ضد سرقت مقاوم و مستحکم

اجزا و قطعات درب ضد سرقت مقاوم و مستحکم

ساختار یا استراکچر

ساختار، قطعه دیگر هست که نقش کلیدی درون درب‌ های ضد سرقت دارد. در واقع، هر ابزاری که برای درب نیاز هست باید بر روی این ساختار اجرا شود. بنابراین نیاز است که این ساختار هم ضخیم بوده و هم از جنسی تولید شده که دوام داشته باشد. چنانچه ورقه‌ های فولادی مواد اولیه سازنده ساختار یا استراکچر باشند، می‌ توان گفت که برای دوام بیشتر و افزایش قدرت بیشتر این ساختار، حتماً در آن قوطی‌ ها و کلاف فلزی به کار برده شود.

روکش

در ادامه اجزا و قطعات درب ضد سرقت به معرفی روکش پرداخته می شود. روکش‌ ها باعث زیبایی درب‌ های ضد سرقت می‌ شوند. در واقع هر آنچه که مربوط به ورق فولادی، قوطی و دیگر ملزومات هست به وسیله روکش‌ ها پوشش داده می شود. این روکش‌ ها را تولید کنندگان بر اساس سلایق و سبک های مورد علاقه مشتریان انتخاب می‌ کنند. به طور مثال اگر سبک مورد علاقه مشتری، مدرن باشد روکش ساده برای این درب انتخاب می‌ شود ولی اگر هدف مشتری از انتخاب سبک کلاسیک باشد روکش را با طرح‌ های برجسته به فروش می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *