مقالات درب ضد سرقت

زیباترین درب‌های ضد سرقت

زیباترین درب‌های ضد سرقت

همانطور که امنیت محیط کاری و محیط مسکونی اهمیت زیادی دارد، ظاهر، محیطی که در آن به فعالیت مشغول هستیم یا در آن زندگی می‌کنیم نیز حائز اهمیت است.

عموماً در انتخاب درب‌های ضد سرقت، زیبایی ملاک قرار نمی‌ گیرد و بیشتر کیفیت درب و امنیت بالای آن هست که فاکتور با اهمیتی می باشد.

در این مقاله قصد داریم زیباترین درب‌های ضد سرقت را معرفی کنیم و آنچه که مهم بوده این است، نباید از ظاهر این درب‌ ها نیز غافل شد، صحیح است که این درب با هدف حفاظت ساختمان از خطرات احتمالی و دزدی‌ ها انتخاب می‌ شود،

ولی زیبایی ظاهری آن نیز حائز اهمیت است به همین منظور، تولید کنندگان در داخل و خارج کشور سعی کرده‌اند این درب‌ها را در عین حال که با کیفیت تولید می کنند به زیبایی و طراحی آن نیز توجه کنند و عوامل و عناصر زیبایی را نیز در تولید آن لحاظ کنند. در این مقاله میخواهیم مروری بر روی معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت داشته باشیم.

درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت به درب‌ هایی می‌گویند که موقع اعمال فشار و یا زدن ضربات محکم، استقامت بالایی داشته باشد و افراد مزاحم نتوانند به وسیله فشار یا زدن ضربه درب را شکسته و به محیط داخلی ساختمان وارد شوند.

در معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت باید به  مستحکم بودن ساختار و چارچوب، مورد استفاده در این درب، اشاره کرد. به این صورت که از یک ورق کلی فولاد در تمام لایه‌ های این درب استفاده شده، فولادی که تاثیر عمیقی بر روی مستحکم شدن درب‌ های ضد سرقت داشته است.

برخی از تولید کنندگان برای بالا بردن ایمنی این درب‌ها، قوطی‌ها را نیز در آن قرار می‌ دهند. در تولید این محصول، از سمت مراکز ذی ربط، استانداردهای برای ابعاد تعیین شده است ولی این تعیین استاندارد به این گونه نیست که دست شرکت برای تولید در ابعاد دلخواه بسته باشد.

هنگامی که درب ضد سرقت ساخته شد، برای زیبایی شدن آن روکش‌ ها و پوشش‌ هایی استفاده شده است. عموماً روکش‌های چوبی بیشترین طرفدار را داشته و پی‌وی‌سی و کامپوزیت دیگر جنس‌ هایی هستند که برای روکش درب ضد سرقت از آن استفاده می‌شود. قفل‌های درب ضد سرقت با قفل درب‌ های معمولی، تفاوت دارد.

عموماً از یک قفل چنگکی مرکزی و یا قفل‌های شبه گاو صندوقی استفاده می‌ شود تا هر فردی نتواند با استفاده از ابزارهای دم دستی قفل را باز کند. گاهی نیز قفل ها دیجیتالی هستند و با انگشت کاربر باز می‌شوند. این قفل‌ها امنیت بالایی دارند و  فقط خود شخص می‌تواند با اثر انگشت آن را باز کند.

معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت، انواع گوناگونی دارند که در این بخش به معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت خواهیم پرداخت.

درب ضد سرقت با ظاهر مدرن

ظاهر و شمایل این درب بر اساس ویژگی‌های مدرن ساخته شده است. ساده بودن نیز از جمله ویژگی‌های سبک مدرن هست. در واقع سادگی درب خود یکی از عوامل زیبایی آن محسوب می‌شود.

عاملی که گذشت زمان نیز نمی‌ تواند باعث زشت شدن و از مد افتادن آن گردد.

در برخی مواقع برای ساختن درب‌های ضد سرقت از نوع مدرن شکل‌ های زاویه‌دار انتخاب می‌ شوند. برای انتخاب این درب حتماً دقت کنید که دیگر ملزومات و دکوراسیون بیرونی و درونی ساختمان نیز بر اساس سبک مدرن طراحی شده باشد و به این صورت نباشد که دیگر پارامترهای موجود در ساختمان سبک کلاسیک باشد و فقط درب ضد سرقت، سبک مدرن انتخاب شود. در این صورت ظاهر ساختمان و نمای زیبای درب به کلی نابود می‌شود.

 

زیباترین درب‌های ضد سرقت در بازار

زیباترین درب‌های ضد سرقت در بازار

 

درب ضد سرقت با سبک کلاسیک

زمانی که ساختمان‌ شما نمای کلاسیک مثلاً نمای رومی داشته باشد از این درب ضد سرقت می‌توانید برای ورودی ساختمان استفاده کنید. با توجه به کلاسیک بودن این درب روی آن طرح‌ هایی به صورت بدجسته مشاهده می‌شود. در واقع درب ضد سرقت کلاسیک را می‌توان یک درب تجملگرا و لاکچری به حساب آورد.

درب ضد سرقت از جنس فلز

همانطور که می‌دانید در ساخت این درب از فلز استفاده شده است. بنابراین نمی‌توان آن را مدرن و نمی توان آن را کلاسیک دانست. ولی زمانی که ساختن آن ها تمام می‌شود، بسیار زیبا هستن و در عین حال، استحکام زیادی دارند.

فلزی بودن آنها باعث می‌ شود که شرایط اقلیمی گرم و سرد، دوام آنها را متاثر نکند.

شاید فلزی بودن این درب، این ذهنیت را ایجاد کند که ورب ضد سرقت فلزی،  درب‌ های زیبایی نیستند.

ولی تولید کنندگان این محصول، تمام خلاقیت‌ های خود را برای ساخت این درب‌ ها و طراحی زیبای آن فراهم کرده‌ اند. به علاوه از روکش‌ های چوبی و روکش‌ های بسیار زیبا برای پوشش آن هااستفاده کرده اند‌.

ترمود بودن درب ضد سرقت

در معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت باید به نوع ترمود هم اشاره کرد. دربی که بیشتر ویلا داران برای ویلاهای خود استفاده می‌کنند؛ زیرا ظاهر زیبایی دارند و جنسی که این درب از آن  ساخته شده نیز یک جنس فوق العاده زیبایی هست. ترمود بودن این در باعث می‌شود که از آن بیشتر در شهرهای شمالی کشور که باران زیاد هست، استفاده  گردد؛ زیرا مقاومت زیادی در موقعیت باران و برف دارد.

درب ضد سرقت ترکیه ای

در ادامه معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت نوبت به درب های مدل ترکیه ای می رسد. در  این درب دستگیره‌ها و قفل‌ های فوق العاده زیبا به کار رفته است.

در این مدل ترک درب ضد سرقت از روکشی با جنس چوب استفاده شده است.

چوبی که یا چوب راش بوده یا از چوب زیبای گردو ساخته شده است. این دو چوب خود زیبایی مدل ترک را چندین برابر می‌ کند. با توجه به کیفیت و دوام این درب و ظاهر زیبایی که دارد به علاوه چوب گردویی که در آن به کار رفته، قیمت آن به نسبت دیگر مدل‌های درب گرانتر بوده و ظاهری شیک و جذاب دارد.

کلام آخر

وجود درب‌های ضد سرقت، امروزه باعث شده که دزدی‌ها و ورودهای غیر مجاز به مکان‌ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. درب‌ هایی که گونه‌ های متنوعی دارند و در این مقاله ما به معرفی زیباترین درب‌های ضد سرقت

پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *