مقالات درب ضد سرقت

تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی

تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی

در تمامی دوران‌ ها مردم سعی می‌ کردند که از ورود اغیار به درون محل زندگی و محل کار خود جلوگیری کنند.

آنها همواره، تدابیر و سیاست‌ های مختلفی را اجرا می‌ کردند تا بتوانند مانع از ورود افراد شده و در واقع امنیت ساختمان را بالا ببرند. تا چندین سال پیش، حفاظ آکاردئونی برای چنین کاربردی وجود داشت. ولی تولید کنندگان به فکر تولید محصولی ایمن تر بر آمدند و درب های ضد سرقت را تولید نمودند.

می‌خواهیم در این مقاله به تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی بپردازیم.

حفاظ آکاردئونی

به درب‌ های کشویی که از جنس فلز هستند و در قالب حفاظ درب‌ های اصلی به کار برده می‌ شوند حفاظ آکاردئونی گفته می‌ شود. این حفاظ ها عموماً تشکیل یافته از چندین تسمه فلزی می‌ باشند که به وسیله کویل‌ ها و پیچ‌ هایی به یکدیگر متصل شده‌ اند که درون یک چهارچوب کاملا فلزی واقع گردیده اند و نوع حرکت آن ها به صورت ریلی هست.

بعد از کشیدن، این حفاظ در یک طرف یا سمت راست یا سمت چپ درب جمع می‌ شوند. جمع شوندگی این حفاظ باعث می‌ شود که فضای زیادی برای نگهداری از آن نیاز نباشد.

در این حفاظ، مفاصلی قرار گرفته شده که از تیرآهن‌ های با رتبه ۵ و متوسط هستند.

سارقان ماهر به راحتی می‌ توانند با استفاده از یک ابزار،  تیرآهن‌ ها را قطع کنند. به دنبال بررسی تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی، می توان به این مورد اشاره کرد که تنها مزیتی که حفاظ آکاردئونی نسبت به درب ضد سرقت دارد نرخ‌های مناسبی هست که با آن به فروش می رسند.

درب ضد سرقت

در تعریف درب ضد سرقت باید گفت، دربی که بر روی قفل‌ های آنها بسیار کار شده و چندین مدل قفل بر روی هر درب تعبیه شده است، می توان این را یک نکته مهم در  تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی حساب کرد.

به علاوه ظاهر و درون این درب‌ ها، طوری طراحی و تولید شده که در مقایسه با درب‌ های عادی ساختمان ایمنی بالاتری داشته و راه نفوذ به این درب سخت باشد.

برای ساخت درب ضد سرقت از فلز‌ها و فولاد های محکم استفاده می‌ شود.

به علاوه فولاد ها را آبکاری و مراحل مختلفی را می‌گذرانند تا عوامل محیطی و شرایط اقلیمی نتواند آن ها را تخریب کند. در بیشتر مواقع درب ضد سرقت را  در ورودی ساختمان‌ ها یعنی درب حیات ویلا ها قرار می دهند.

تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی

نخست به تفاوت این دو درب از نظر امنیتی می‌پردازیم.

از نظر امنیت

قفل‌های متعدد و متنوع موجود درون درب‌های ضد سرقت باعث شده میزان نفوذ در آن به پایین‌ترین حد ممکن برید. این در شرایطی هست که حفاظ آکاردئونی، دارای قفل‌ هایی با این حد ایمنی بالا نیستند.

به علاوه به راحتی و با استفاده از ابزارهای جانبی قابل باز شدن هستند و تا حدودی سارقان می‌ توانند از آن عبور کنند.

این شرایط برای درب‌ های ضد سرقت فراهم نیست و محدودیت‌ ها از طریق این درب وجود دارد.

 

 تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی  مستحکم

تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی مستحکم

 

از نظر ظاهری

درب‌ ها، عموماً لاکچری‌ تر بوده و از نظر ظاهری حفاظ ها به صورت ریلی و فلزی ساخته شده‌ اند.

در واقع هیچ طراحی خاصی برای حفاظ آکاردئونی صورت نگرفته است.

این در شرایطی است که ظاهر درب‌ های ضد سرقت لوکس‌ تر می باشد. در واقع درب‌ ها را بر اساس طراحی‌ های گوناگون می‌ سازند به این صورت که نخست از فلز اولیه آن را ساخته ولی برای زیباتر کردن آن از روکش‌ها استفاده می‌ شود.

روکش‌ هایی که بر اساس مدرن بودن درب و یا کلاسیک بودن درب متغیر هستند.

قفل دیجیتالی

شرایط برقراری قفل دیجیتالی در حفاظ آکاردئونی وجود ندارد. همانطور که می‌ دانید قفل دیجیتالی خود فاکتوری با اهمیت در بالا بردن ایمنی بوده و  یک هوشمند سازی برجسته به شمار می‌ رود که در درب‌ های ضد سرقت به طور کامل مهیا می‌ باشد. امکان قرار دادن قفل خودکار بر روی درب‌ های ضد سرقت وجود دارد. قفل‌ هایی که خود بعد از خارج شدن افراد به صورت خودکار عمل کرده و درب‌ها را قفل می‌ کنند. قفل خودکار در حفاظ آکاردئونی، جایگاهی برای آن تعریف نشده است.

چند لایه بودن

در ادامه بحث تفاوت درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی باید به لایه های تشکبل یافته درب و حفاظ اشاره کرد. لایه‌ های درونی موجود در درب ضد سرقت، باعث شده از طریق فشارهای جانبی وارد شده، افراد نتوانند نفوذی بر روی درب داشته باشند؛ زیرا مواد تشکیل دهنده این درب مقاومت زیادی دارد. از این رو، سارقان و دزدان نمی‌ توانند از ابزارهای ساده برای ورود به درب استفاده کنند. حفاظ آکاردئونی به راحتی و با یک فشار به راحتی باز می‌ شود؛ زیرا از چند لایه نبوده و از یک لایه ورق آهن تشکیل شده است.

دوربین مداربسته

موقع ساخت درب‌ های ضد سرقت، مکان‌ هایی در آن تعبیه شده تا جایگاه دوربین مداربسته باشد. بنابراین شما به راحتی می‌ توانید دوربین مداربسته را در این قسمت درب قرار دهید و به کنترل، افراد وارده و خارجه از درب بپردازید. این شرایط برای حفاظ آکونومی مهیا نیست و نمی‌توان در این حفاظ، دوربین‌ های مخفی را جای داد.

مقاومت و استقامت

درب‌ های ضد سرقت به دلیل وجود مقداری گالوانیزه در آن، موقع بالا رفتن دما آسیبی نمی‌ بینند. به علاوه موقع پایین آمدن دما نیز در برابر سرما مقاوم هستند. اگر آتش سوزی در ساختمان رخ داد، آسیب زیادی به درب وارد نمی‌ شود ولی برای حفاظ آکاردئونی حتی تغییرات دمایی آن ها را آسیب پذیر می کند. به علاوه آتش سوزی نیز باعث صدمه زدن به حفاظ آکاردئونی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *