مقالات درب ضد سرقت

چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم

چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم

امروزه افراد بیش از هر زمان دیگری از درب های ضد سرقت استفاده می ‌کنند. آن ها برای اینکه از ورود افراد متفرقه به داخل منازل و محیط کاری خود جلوگیری کنند استفاده از این درب‌ها را ملاک قرار داده اند. در واقع افراد با اجرای درب های ضد سرقت می‌ خواهند امنیت کامل را به محیط زندگی و محیط کاری خود آورند. با توجه به اینکه در ساختار درب ‌های ضد سرقت از ابزارها و مکانیزم ‌های پیشرفته ‌ای استفاده شده و از تکنولوژی ‌ها و فناوری ‌های گسترده برای بالا بردن کیفیت ساخت این درب ‌ها کمک گرفته  شده است. ولی ممکن است هنوز هم افرادی وجود داشته باشند که بتوانند با استفاده از راه‌هایی  از درب ‌های ضد سرقت عبور کرده و وارد منازل و محیط‌ های کاری به منظور ایجاد خرابکاری یا دزدی شوند. به همین منظور شرکت‌ های تولید کننده درب ضد سرقت به دنبال به روز کردن دانش خود هستند و به دنبال راه حل ‌هایی می باشند تا بتوانند امنیت درب ها را بالا ببرند. برای این شرکت ‌ها این سوال که چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم به صورت مکرر به عنوان یک سوال اساسی پیش می ‌آید. سوالی که با پیدا کردن جواب ‌های آن و به اجرا کردن  آن ها می‌ توانند امنیت درب ضد سرقت را به بالاترین حد ممکن برسانند.

چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم

برای پاسخ به این سوال که چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم دو شرایط باید در نظر گرفته شود. یک سری شرایط به زمان قبل از انتخاب و خرید درب ضد سرقت برمی‌ گردد. زمانی که شما هنوز درب ضد سرقت را انتخاب نکرده اید و خرید نهایی آن را انجام نداده‌ اید دست شما برای اینکه بتوانید امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهید باز تر از زمانی هست که درب انتخاب شده است. شرایط دوم زمانی هست که شما درب را انتخاب کرده ‌اید و دیگر راهی برای اینکه آن را تعویض کنید ندارید. بنابراین می‌ توانید با استفاده از نکاتی به بالا بردن امنیت آن اقدام کنید.

افزایش امنیت درب ضد سرقت قبل از خرید

توجه به چهارچوب: زمانی که چهارچوب درب استحکام قابل توجهی را داشته باشد گامی بزرگ در جهت افزایش ضد سرقت برداشته ‌اید؛ زیرا اساس هر درب، چهارچوب آن هست. باید چهارچوب را با یک ضخامت مناسب و از یک فلز کارآمد بسازید.

ورق سرتاسری:  توجه کنید یک ورق فولادی محکم به صورت جامع کل لنگه درب را پوشانده باشد.

رویه درب:  به رویه درب ضد سرقت توجه کنید. باید رویه ‌ای با ضخامت مناسب را برای درب ضد سرقت در نظر بگیرید. موقع خرید حتما باید توجه کنید که رویه درب ضد سرقت یک رویه‌ای با ضخامت متناسب باشد. رویه‌ای که از دوام و استحکام قابل توجهی برخوردار باشد.

لبه اضافی:  وجود یک لبه اضافه بر روی لنگه درب باعث می‌شود که امنیت درب ضد سرقت افزایش پیدا کند. به همین منظور زمانی که می‌خواهید درب ضد سرقت را خریداری کنید حتماً اشاره کنید که این لبه اضافه وجود داشته باشد. این لبه باعث می ‌شود موقع بسته شدن درب ضد سرقت به راحتی باز نشود.

افزایش امنیت درب ضد سرقت قبل از خرید

موارد بیان شده در بالا برای زمانی بود که شما هنوز درب ضد سرقت را خریداری نکرده اید ولی زمانی که درب ضد سرقت را خریداری کردید و این نکات را در نظر نگرفته ‌اید با استفاده از موارد زیر می ‌توانید امنیت درب را بالا ببرید:

قفل

قفل درب ضد سرقت یکی از عناصر اصلی افزایش ایمنی درب می باشد. قفل هایی که درون درب ضد سرقت اجرا می ‌شوند قفل‌های کاربردی و کلیدی هستند. برخی از تولیدکنندگان درب ضد سرقت برای اینکه هزینه ‌های نهایی تولید را پایین آورند در ابتدای کار از قفل بی ‌کیفیت استفاده می ‌کنند. زمانی که شما درب را خریداری کردید و متوجه شدید که درب قفل با کیفیتی ندارد می‌توانید برای افزایش ایمنی درب ضد سرقت قفل آن را تغییر دهید و از یک قفل با کیفیت استفاده کنید. بهتر است که قفل‌ های دارای استاندارد را برای این منظور انتخاب کنید. پیشنهاد متخصصان برای قفل ‌های با کیفیت قفل‌های چنگکی هست. قفل ‌های چنگکی، قفل‌ هایی هستند که باز کردن آنها راحت نیست؛ زیرا زبانه ‌های موجود در این قفل ‌ها به گونه ‌ای هستتند که به راحتی باز نمی ‌شوند. مورد دیگر قفل‌ های گاوصندوقی هست. قفل‌های گاوصندوقی را هر سارقی نمی ‌تواند باز کند. بنابراین در پاسخ به این سوال که چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم موقعی که درب را خریداری کرده ایم، می توان قفل درب را تغییر داد.

چشمی های دیجیتالی

زمانی که چشمی های دیجیتالی را بر روی درب‌ ها قرار می ‌دهید به ایمنی درب ضد سرقت افزوده‌ اید. چشمی‌های دیجیتالی نسبت به چشمی‌های معمولی قیمت بالاتری دارند ولی برای اینکه شما امنیت  درب ضد سرقت را بالا ببرید لازم است که این هزینه را متحمل شوید؛ زیرا این چشمی‌ ها زاویه دید بالاتری دارند و شما می‌توانید آن را به مودم و وای فای متصل کرده و از فردی که پشت درب ضد سرقت قرار گرفته به طور خودکار تصویربرداری کنید. بنابراین انتخاب چشمی دیجیتالی می ‌تواند جواب دیگر برای این سوال که چگونه امنیت دربهای ضد سرقت را افزایش دهیم باشد.

بهبود لولاها

مورد دیگر بهبود لولای درب ضد سرقت است. شما می‌ توانید با اضافه کردن تعداد لولاها و یا حتی افزایش سایز لولاها و تغییر آنها ایمنی درب ‌ها را بالاتر ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *